Κίνα Β΄ μέρος άφιξη στην ευρύτερη περιοχή του Φουτσιάν

“Επιχείρηση εξερεύνησης της Περιφέρειας Φουτσιάν» με αυτή την κωδική ονομασία,  θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε το Β΄ μέρος   του ταξιδιού μας στη Κίνα.

Μετά λοιπόν από πέντε ημέρες παραμονής μας και ξενάγησης  στη  Σαγκάη,  ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσουμε το δεύτερο μέρος της αποστολής μας, στη χώρα του Μάο, στο Φουτσιάν και στην ευρύτερη περιοχή, η οποία με την πολιτιστική του επανάσταση του Μάο, ανόρθωσε την υπόσταση των αγροτικών πληθυσμών της περιοχής, όπου σήμερα και αυτοί, απολαμβάνουν μέσω του εναλλακτικού τουρισμού την ανάπτυξη της χώρας.

Σήμερα, λοιπόν  η Κίνα να διαθέτει και υπερσύγχρονα  αεροπλανοφόρα –(τις ημέρες της παραμονής μας στη χώρα, οι Κινεζικές Αρχές και το Πολεμικό Ναυτικό εγκαινίασαν και έριξαν στη Ανατολική Θάλασσα ένα υπερσύγχρονο αεροπλανοφόρο, όπως μας πληροφόρησαν οι ειδήσεις)-   συμμετέχει στους G20 και να κρατά σε ομόλογα το χρέος των ΗΠΑ και όχι μόνο.

Δια μέσου λοιπόν του δεύτερου Διεθνή Αερολιμένα   της  Σαγκάης,  του Hong Qiao, που προσδιορίζεται 13 km νοτιοδυτικά,  αναχωρήσαμε με κατεύθυνση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της ΧΙΑΜΕΝ(Ξιαμέν) της επαρχίας Φουτσιάν η οποία  βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακτή της Κίνας.

Αφήναμε τη Σαγκάη, με θερμοκρασία 8ο C και κινήσαμε για κλίματα τροπικά, όπου  θα κυκλοφορούσαμε με κοντομάνικα μέσα στο Δεκέμβρη,  γεμάτοι εντυπώσεις και όχι μόνο, αφού είχαμε γεμίσει τις αποσκευές μας με μεταξωτές μαντίλες και με γεύσεις τσαγιών ξωτικές.

Οι εκπλήξεις και οι εικόνες στο δεύτερο Διεθνές Αεροδρόμιο της Σαγκάης δεν μας άφηναν. Διασχίζαμε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο, με ατέλειωτους ταινιόδρομους,  με μαγαζιά επώνυμων οίκων μόδας, με κινέζικα καταστήματα, που πουλούσαν εγχώρια προϊόντα και μεταξύ αυτών και ζωντανά τεράστια καβούρια Ειρηνικού προς βρώση. Φυλάσσονταν σε διαφανή ψυγεία. Τις  δαγκάνες και πόδια τους, τα είχαν δεμένα. Τα πακετάριζαν σε κουτιά φελιζόλ και τα προσέφεραν στους αγοραστές.

Ακόμα το αεροδρόμιο διέθετε  play room για τους μικρούς επιβάτες, ώστε να μη γκρινιάζουν στους γονείς τους, αλλά και τμήματα με μηχανήματα μασάζ, ώστε με ένα κέρμα οι επιβάτες, να χαλαρώσουν, πριν αναχωρήσουν για τις πτήσεις τους! Σχεδόν σε όλους τους χώρους απαγορευόταν το κάπνισμα. Έτσι οι καπνιστές ξενιτεύονταν για να ασκήσουν την απόλαυση τους, στους καθορισμένους χώρους.

 

Απογείωση για Φουτσιάν

Με τα φτερά της Κινεζικής Εταιρείας των εσωτερικών αερογραμμών China  Eastern  Airlines ξεκινήσαμε για άλλους παραδείσους, της αχανούς χώρας. Τελικά μετά από 1ωρα & 15 λεπτά, αφού πριν από εμάς, προηγούνταν αλλά 10 αεροσκάφη, απογειωθήκαμε για τον δεύτερο μας προορισμό, στη περιοχή της επαρχίας του Φουτσιάν.

Η πτήση  μας από το αεροδρόμιο της Σαγκάη στο αεροδρόμιο της Ξιαμέν  διήρκησε 2 ώρες και 58΄, όσο δηλαδή διαρκεί μια απευθείας πτήση Αθήνα-Λονδίνο!

Η επαρχία Φουτσιάν  βρίσκεται απέναντι από την Ταϋβάν Χωρίζεται σε 9 νομούς και αριθμεί  250 εκατομμύρια κατοίκους!!!

Μόνο στο  Φουτσιάν κατοικούν 36.894.216 εκατομμύρια, σύμφωνα με την απογραφή του 2010.   Γεωγραφικά, η περιοχή προσδιορίζεται να κείται πάνω στο  Τροπικός του Καρκίνου (ή βόρειος τροπικός είναι ένας από τους πέντε βασικούς νοητούς κύκλους γεωγραφικού πλάτους στη χαρτογράφηση της Γης.  Βρίσκεται παράλληλος με τον ισημερινό της Γης σε απόσταση 23° 26′ 22″ βόρεια όση είναι η κλίση του άξονα περιστροφής της Γης γύρω από τον εαυτό της ως προς το επίπεδο περιστροφής της γύρω από τον ήλιο).

Θα θυμίσω ότι οι ευεργέτες μας για το ταξίδι αυτό, είναι η υπηρεσία Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου,  το ταξιδιωτικό πρακτορείο: Athens Silk Road Internasional Travel, ο Κυβερνήτης της επαρχίας Φουτσιάν και η Κινεζική Εθνική Υπηρεσία Τουρισμού (CNTA).

Τρία τα κοινά σημεία ημών των επισκεπτών, με την περιοχή.

Πρώτον: Ο κύριος Λαν Σιαοτσένγκ ιδιοκτήτης το Silk Road International Τravel, που  οργάνωνε το ταξίδι μας στην Κίνα,  κατάγεται από την Φουτζιάν και θέλοντας να αναδείξει την γενέτειρα του η οποία έχει διασπείρει σε άλλες χώρες του πλανήτη 16 εκατομμύρια Κινέζους.

Δεύτερον: το λιμάνι της Quanzhou(Κουαντζού) είναι ένα από τα λιμάνια της επαρχίας, ήταν ένα από τα αγαπημένα λιμάνια των Βυζαντινών, αλλά και των Αράβων, που γνώρισε πολύ μεγάλη άνθιση κυρίως από τον 7-14ο αιώνα μ.Χ. (για την Κουαντζού θα αναφερθώ σε άλλο κείμενο)  στην εξαγωγή μεταξιού, πορσελάνης τσαγιού.

Τρίτον είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια, που χρησιμοποιεί η COSKO. Η προετοιμασία μας για την προσγείωση ήταν αποκαλυπτική. Προσπαθούσα να μετρήσω τους γερανούς μεταφοράς των κοντέϊνερ και στάθηκε αδύνατο, αφού από το παράθυρο του αεροσκάφους έμοιαζε σαν να πέσαμε  πάνω σε δάσος, από αυτούς.

Το όνομά της επαρχίας  Φουτσιάν, προέρχεται από το συνδυασμό της Φουζού  (Fuzhou) και της Τζιανζού (Jianzhou πρώην όνομα Τζιανού) που μεσουρανούσαν κατά τη διάρκεια της Δυναστείας των Τανγκ και των Χαν οι οποίοι πλειοψηφούσαν στη περιοχή. Η επαρχία του Φουτζιάν προσφέρει στη Κίνα μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά  και γλωσσολογική ποικιλία.

Στο αεροδρόμιο της Ξιαμέν μας υποδέθηκαν η Kitty  και η Niko δυο χαρούμενα κορίτσια, που θα ήταν οι νέες μεταφράστριες και ξεναγοί, πάντα πρόθυμες να μας εξυπηρετήσουν. Από εδώ άρχιζε το νέο μας ταξίδι μας σε μια διαφορετική Κίνα, των αγροτικών ακριτικών πληθυσμών, των καταπράσινων βουνών, των ποταμών της ιστορίας των θρησκευτικών ναών, του Βούδα, των εθίμων και των παραδόσεων  μέχρι και παραδοσιακούς γάμους  πετύχαμε.

Οι δυο γλυκύτατες κοπέλες, αποκαμωμένους μας πήγαν στο υπερπολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο  Grand Hotel, Xiamen για ένα prive δείπνο προσφορά του Κυβερνήτη της Επαρχίας. Και μας ανακοίνωσαν  ότι την επόμενη θα αναχωρούσαμε για το σύμπλεγμα των χωριών Fujian tulou  που περιλαμβάνουν μοναδικές στο κόσμο  αγροτικές κατοικίες τις οποίες  αποκαλούν  Hakka.  Μετά από δυο νύχτες παραμονή εκεί, θα ξαναεπιστρέφαμε στο  Φουζιάν

Από τις πληροφορίες που μπόρεσα να συλλέξω, στο δωμάτιο του ξενοδοχείου κατάλαβα  βρισκόμαστε σε μια περιοχής που διέθετε πάνω από 150.000 σχολεία όλων των επιπέδων και όλων των  βαθμίδων με περισσότερους από 7.000.000 σπουδαστές. Η επαρχία διαθέτει σύμφωνα με την τελευταία απογραφή  8.500 παιδικούς σταθμούς,  που παρακολουθούν  περίπου 1 εκ.  παιδιά, και 9.393 σχολεία εκπαίδευσης ενηλίκων με συνολικά 2.126.300 σπουδαστές. Ο συνολικός αριθμός των  μελών του εκπαιδευτικου προσωπικού στο Fujian  ανέρχεται   σε 660.300   εκπαιδευτικούς  πλήρους απασχόλησης και άλλους τόσους μερικής.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον τομέα της Υγείας. Επειδή η επαρχία του Fujian περιλαμβάνει στη χωρητικότητα της μεγάλους αγροτικούς πληθυσμούς έχει αναπτύξει,  συστήματα ελέγχου δημόσιας υγείας και ιατρικής περίθαλψης.

Διαθέτει  360 νοσοκομεία, 960 κέντρα υγείας, 230  κλινικές και κέντρα άμεσης βοήθειας για να εξυπηρετήσουν ημερησίως 7.000 εξωτερικούς ασθενείς. Ο συνολικός αριθμός της υγείας και των τεχνικών εργαζομένων ξεπερνά τους 102.000 και διαθέτει 100.000 νοσοκομειακά κρεβάτια στην επαρχία,

Το 92% των αγροτικών περιοχών κατέχει σταθμούς ιατρικής περίθαλψης που εξοπλίστηκαν με συνολικά 27.000 αγροτικούς γιατρούς. Η επαρχία για το κτηριακό, τεχνολογικό και έμψυχο ιατρό-νοσηλευτικό προσωπικό το 2005 κατέλαβε την Β΄ θέση στο τομέα ιατρο-νοσηλευτικής περίθαλψης  και απέσπασε το  Εθνικό Βραβείου Επιστήμης & Τεχνολογίας καθώς και το τρίτο βραβείο  Ιατρικών Επιστημών της Κίνας. Επίσης απέσπασε 52 επαρχιακά βραβεία επιστήμης και τεχνολογίας και τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα τηλεματικής ιατρικής, που προγραμμάτων στους αγροτικούς πληθυσμούς.

Fujian  Οικονομία

Τέσσερα είναι τα πολύ δυνατά σημεία έχει να αναδείξει σε  οικονομικό επίπεδο η ευρύτερη περιοχή του  σ Fujian.

  • Τον τουρισμό που αποτελεί οικονομικό συντελεστή σε μια αναδυόμενη οικονομία. Διαθέτει ξενοδοχειακές υποδομές μεγάλων απαιτήσεων,  για όλα τα βαλάντια και μπορεί να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση 50 εκατομμυρίων και  πλέον τουριστών όπως συνέβη το 2016. Τόσους υποδέθηκε η περιοχή του  Φουτζιάν,  κυρίως από την κινεζική ενδοχώρα, την Ταϊβάν, τη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη και τη Σιγκαπούρη. Τώρα οι παράγοντες της περιοχής,  προσπαθούν να την  φτάσουν την φήμη της και έξω από τα σύνορα της Κίνας. Δεδομένου ότι διαθέτει ιδανικό φυσικό περιβάλλον, πολλά αξιοθέατα αναγνωρισμένα από την UNESCO,  αρκετά θρησκευτικά μνημεία, εξαιρετικό φαγητό  και πολλούς  εκατομμυριούχους, κάτι, που φαίνεται στα αυτοκίνητα τους.
  • Όλο το παραθαλάσσιο μέτωπο της επαρχίας  από τη δεκαετία του 2000 εντάσσεται στις  Ειδικές  Οικονομικές Ζώνες, για την παραγωγή αποκλειστικά εξαγώγιμων προϊόντων. Ακόμα, προσφέρει διευκολύνσεις στην πρόσβαση εργασίας, κεφαλαίου και τεχνολογίας.  Στην εξέλιξη αυτή, βοήθησε μετά το 2001,  η ένταξη της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (World Trade Organization WTO)

Η κίνηση αυτή, έφερε μεγάλο πλήγμα στον  αμερικανικό μεταποιητικό κλάδο, που εκτέθηκε  στον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τις κινεζικές εισαγωγές.  Την ίδια  περίοδο υπήρξε, παράλληλα, πτώση στην κατοχύρωση των πατεντών. Η μεγάλη ανάπτυξη της Κίνας στις εξαγωγές πυροδοτήθηκε από σειρά οικονομικών μεταρρυθμίσεων και των διευκολύνσεων στην πρόσβαση εργασίας, κεφαλαίου και τεχνολογίας. Η ανάδυση της Κίνας ως κυρίαρχου παίκτη στις παγκόσμιες εξαγωγές του μεταποιητικού κλάδου αποτέλεσε μεγάλο σοκ στις εταιρείες των ΗΠΑ, καθώς και άλλων χωρών της ΕΕ και η περιοχή του Φουτσιάν έπαιξε καθοριστικό ρόλο

  • Πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές και οι υποδομές  &
  •  η τεχνολογική ανάπτυξη οχημάτων, ποδηλάτων & ηλιακών μοτοποδηλάτων, που χρησιμοποιούν όλες οι ηλικίες ανδρών και γυναικών.  Δυο από τις εικόνες, που σε εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη στις αστικές πόλεις της επαρχίας Fujian είναι: τα πολλά ποδήλατα και τα ηλιακά μηχανάκια, που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι.

Εδώ οι Κινέζοι, για τα ποδήλατα έχουν ένα πολύ πρωτοπόρο σύστημα. Οι πολίτες μπορούν να νοικιάσουν, ένα ποδήλατο για συγκεκριμένη ώρα. Μετά το πέρας αυτής, δεν είναι ανάγκη να το επιστρέψουν, εκεί  από όπου το πήραν, αλλά το παρκάρουν σε  ειδικούς χώρους που είναι διάσπαρτοι στη πόλη. Στις θήκες, που μπαίνουν οι ρόδες, κλειδώνουν το ποδήλατο ηλεκτρονικά και μόνο η εταιρεία, που τα έχει νοικιάσει μπορεί να τα αποδεσμεύσει ηλεκτρονικά.

Όλα τα ποδήλατα φέρουν GPS και ανά πάσα στιγμή παρακολουθούνται από το κέντρο Ελέγχου. Έτσι, αποκλείεται η περίπτωση κλοπής ή απώλειας.

Εξ ίσου αυξημένη, είναι και η χρήση και ηλιακών μοτοποδηλάτων. Για το 2016 πήγε τόσο καλά η χρήση τους, ώστε η  Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας, με την ανατολή του 2017,  ανακοίνωσε την έγκριση δύο σχεδίων παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με συνολικό ύψος επενδύσεων 6,15 δισ. γιουάν (896,5 εκατ. δολάρια).

Στο σχέδιο της Fujian Yudo New Energy Automobile η επένδυση ανέρχεται σε 1,886 δισ. γιουάν, ενώ στο σχέδιο της National New Energy Vehicle, στην Τιαντζίν, φθάνει τα 4,267 δισ. γιουάν, σύμφωνα με ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής.
Μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, οι εταιρείες, θα έχουν και  μία συνολική παραγωγή 115.000 καθαρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα σχέδια εγκρίθηκαν στο πλαίσιο των προσπαθειών της κυβέρνησης να ενθαρρύνει τη χρήση οχημάτων νέας ενέργειας για να μειωθούν οι πιέσεις στο περιβάλλον, με κίνητρα όπως φορολογικές απαλλαγές, εκπτώσεις για την αγορά αυτοκινήτων και εντολές σε κρατικούς οργανισμούς να αγοράζουν περισσότερα τέτοια αυτοκίνητα.
Η Κίνα πούλησε το 2016,  507.000 οχήματα νέας ενέργειας, σημειώνοντας αύξηση 53% σε σχέση με το 2015.

Οι πωλήσεις καθαρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτινάχθηκαν 65,1% στις 409.000. Σύμφωνα με προηγούμενη κατευθυντήρια γραμμή του Κρατικού Συμβουλίου, η Κίνα θα κατασκευάσει περισσότερους από 12.000 νέους σταθμούς φόρτισης, πριν το 2020 για να μπορέσει να καλύψει τις απαιτήσεις των πάνω από 5 εκατομμύρια οχημάτων νέας ενέργειας.

 

Δεύτερος Διεθνής Αερολιμένας της Σαγκάης, Hong Qiao

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 1

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 2

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 3

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 4

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 5

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 6

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 7

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 8

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 9

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 10

Άφιξη Φουτσιάν δειπνο στο ξενοδοχείο Grand Hotel, Xiamen

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 11

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 12

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 13

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 14

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 15

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 16

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 17

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 19

Οι ξεναγοί μας στο Φουτσιάν η Kitty και η Niko

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 18

Άποψεις απο την πρωτεύουσα του Φουτζιαν Xiamen

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 20

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 21

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 22

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 23

ΦΟΥΤΣΙΑΝ ΚΙΝΑ 24